Kurumsal kimlik bu nedenle üzerinde hassasiyetle durulması gereken firmanın geleceği açısından çok önemli grafiksel, tasarımsal ve düşünsel öğeler içerir. Kurumsal Kimlik Oluşturma faaliyetlerine başlamadan önce kurumsal kimliğinin firmanın imaj ve markalaşma yeni ürünler geliştirip sunması adına yapılacak en büyük adım olduğunu bilmek gerekir.
Çalışmalarda özgünlük ön planda olduğu sürece doğru yoldasınız demektir, yapılan çalışmalar firmayı çok iyi yansıtmalı firma kimliğiyle örtüşmeli ve anlaşılabilir, kolay bir şekilde hafızada kalmalı, bilinilirlik eşiği her zaman açık olmalıdır. Bu çalışmaları yapan tasarımcı belirlenen renk uyumu, anlaşılabilirlik, sesli sessiz harf uyumları doğru grafik ve temalarla tasarımları taçlandırmalıdır. Başarılı bir kurumsal tasarıma giden yol, aslında bizim gözümüzden kaçan ince detaylar içinde gizlidir. Bu detaylar firmaları çalışmaların başarısını sağlar, ama sadece profesyonel bir gözle bakıldığında görülebilir yada fark edilebilir.
Kurumsal kimlik, firmaların imajı oluşturmada bir dışa vurum ve anlatım biçimidir. Firmaların kendilerini dış ve iç çevrelerinde kabul ettirebilmelerinde pozitif veya negatif yönde etkileşim sağlayacak çok önemli bir unsurdur. Yapılan çalışmaların belli bir olgunluğa erişmesi de zaman almaktadır. Kurumsal kimliğin kabul edilmesi ve firma üzerindeki misyonu bu evrede belli olurken, olumlu yada olumsuz yansımalarda, bu evre içinde gözlemlenir ve ölçümlenir.